Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 20. april 2013

Sund ude og hjemme

Igår aftes var vi ude at spise, og det behøves ikke nødvendigvis betyde fede tunge retter med mange kalorier. Det handler om at vælge. Jeg går altid efter en ret med kød i. Derefter en der har grøntsager og helst ikke alt for meget sovs. Mange pastarettet kan være ret heftige på kalorier og med lidt protein, så pas må med disse.
Her i Mumbai har vi fundet en rigtig lækker Italiensk restaurant, hvor maden er simpel og lækker. Jeg fik super dejlig mad som samtidig var sundt. Bad om sovsen ved siden af, så man selv kan styre, hvor meget der skal på.
Grillet oksemørbrad med spinat - Kan det blive bedre?
Iaften er det så hjemmelavet mad, og havde bare lyst til pizza. Selvfølgelig proteinrig pizza med fedtfattigt ost. Den er så nem at lave og ingen hævetid til bunden. Desuden er bunden rig på proteiner og lav på kulhydrat, hvilket er modsat en normal brød pizza bund.
Pizza bund:
5 æggehvider
Lidt HUSK (eller klid)
10 gr kokosmel (malet)
Krydderier

Æggehvider piskes stive og resten blandes i. Smørens ud på en bageplade og forbages i ca 5-10 min.
Fyld ligges herefter på efter ønske. Jeg lagde tomatsovs, fedtfattigt ost, friske bønner, rød peberfrugt og rødløg på bunden.

Så ude og hjemme kan både være lækkert og sundt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar