Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 12. august 2012

Bounty proteinbar

Bounty proteinbar - lige overtrukket med chokolade
Advarsel: Denne opskrift er ikke helt så sund, som det jeg plejer at lave, men havde lyst til at prøve at lave en proteinbar der smagte lidt a la bounty bar. Og det blev fantastisk. Efter Michaels mening var det den bedste bar jeg nogensinde havde lavet. Den sprøde chokolade udenpå og den dejlige bløde og let knasende midte (knas fra kakaonibs).

Så er det bare lidt en skam jeg ikke helt præcis kan huske hvor meget jeg puttede i af hvad :-)

Men indholdet var nogenlunde som følgende:

40 gr kokosmel (må hellere end gerne ristes)
40 gr proteinpulver (jeg brugte choko da jeg ikke havde vanilje på lager)
Et par ss Sukrin
20 gr kokosmel (malet mel)
Lidt kokosmælk
Klar til fryseren
 - hov nogen har vist spist lidt af den sidste bar
Lidt kakaonibs
Nogle dråber stevia toffee (eller evt vanilje essens/vaniljestang)

Alt det tørre blandes sammen og kokosmælk tilsættes til massen er godt klistret sammen med nogle dråber stevia. Massen flades ud til en plade, ca 1 cm tyk og kokosmel drysses let på begge sider. Skær de ønskede størrelse barer ud og stilles herefter i fryseren i et par timer (evt til næste dag).

God mørk chokolade smeltes i vandbad og barerne rulles i chokoladen. Sættes igen på køl eller i fryseren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar