Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 30. marts 2014

Konkurrence, hvorfor?

Det er blevet utrolig populært at stille op i en fitness konkurrence, og som jeg tidligere har skrevet syntes jeg jo det er super dejligt, der er kommet så meget fokus på sporten. Men det bekymrer mig også. Man skal vide hvad man går ind til. For når konkurrencen er slut, er der ofte et enormt tomt hul og et sind, der har svært ved at forstå, at kroppen tager på ret hurtigt.
Man har under sin diæt haft fuld fokus på vægttab, veje mad og nå den ideelle krop på konkurrencedagen. Men hvad så bagefter? Hvad skal man så, og hvordan kommer man til at leve normalt igen? Dette kan være ret svært. At tage 3 kg på på den første dag, er ikke noget ens hoved kan forstå.

Derudover har jeg blot et vigtigt budskab, som jeg bruger på mig selv:

Jeg konkurrerer fordi jeg træner. Jeg træner ikke fordi jeg konkurrerer !

Det er enormt vigtigt i min verden at lide det man gør, og lide sin træning. Hvis man pludselig begynder at træne noget kun pga en konkurrence og ikke fordi man syntes det er fedt og motiverende, så er der noget galt.

Jeg stoppede mig selv for nyligt på dette motto. Jeg var på vej ind i en konkurrence, men så pludselig, at jeg må ændre en masse ved min træning, som jeg ikke nødvendigvis syntes var fedt og sjovt, kun for at kunne konkurrere. Og det duer jo ikke.

Jeg elsker min træning og det vil jeg blive ved med - derfor husk på at lave noget der motiverer dig i det daglige og ikke kun for en dag!


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar