Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 15. marts 2014

Naan brød

Det her brød er blevet en af mine farvorienter. Det er ikke et almindeligt brød og smager heller ikke som et almindelig brød.
Dejen skal ikke hæve og naan brødet kræver kun 2 ingredienser: fromage frais/skyr og mel. Brødet har en dejlig "cremet" smag, som hvis der var ost indeni det. Det er da win win, når man elsker ost. Kan kun anbefales.

2 små naan brød
  • 80 fromage frais (eller lign)
  • 55 gr mel (anvendte durumhvede)
  • Krydderier (anvendte salt, oregano og masala).
Bland det hele sammen til en masse og form 2 små naan brød på ca 1/2 cm tykkelse. Lad dem hvile ca 5 min, eller lad evt dejen hvile 5-10 min inden udformning.
Varm en pande med lidt olie, og steg brødene på panden. Hermed færdig.

Mine fik lige yderligere 5 min i ovnen, da jeg skulle bruge panden til omelet. De kan sagtens tåle lidt ekstra i ovnen, hvis de skal holdes varme til andet mad er tilberedt. Det bliver de næsten kun lidt bedre af.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar