Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 23. marts 2014

At falde i..

Så kom dagen, hvor jeg faldt i. Fik spist mange flere kalorier end målet. Jeg vidste det godt på forhånd og havde accepteret, at det ville ske. Skulke til fødselsdag og ville spise og drikke hvad jeg havde lyst til. Men kunne godt have holdt lidt igen på snack fronten. Nå men sket er sket.

Det eneste jeg stadig holder lidt igen med er alkohol. For alkohol gør bestemt ikke noget godt for hverken vægttab eller ens træningsform.
Det skyldes at alkohol, ud over at indeholdemange kalorier i sig selv, hæmmer den normale forbrænding. Så forbrændingen bliver dårligere og det er uhyre nemt at få indtaget rigtig mange kalorier via alkohol.
Med hensyn til træningen så er det klart, at dagen derpå har man ikke den store motivation til at komme afsted. Derudover mindskes hormonet testosteron i kroppen og hormonet kortisil øges, hvilket er med til at nedbryde ens muskelmasse.

Når det så er sagt, betyder det ikke at jeg ikke drikker alkohol overhovedet - jeg drikker blot ikke så meget eller så ofte.

Kalorier per hundrede gram: 

- Long Island Ice Tea - 449 kcal
- White Russian - 395 kcal
- Gin/Tonic - 253 kcal
- Sød hvidvin 13,5 pct. - 99 kcal
- Halvtør hvidvin 12,5 pct. - 81 kcal
- Rødvin 12 pct. - 72 kcal
- Alm. øl/Pilsner 3,5 pct. – 38 kcal
- Vodka ( 3 cl) 70 kcal
- Rom (3 cl) 70 kcal
- Rød saft -196 kcal
- Appelsinsaft -196 kcal
- Cola - 42 kcal

2 kommentarer:

  1. Puha ja, det satans alkohol.
    Jeg faldt i 2 weekender i træk, og på de 2 uger havde jeg ikke tabt så meget som et gram, selvom jeg træner hårdt, og er meget opmærksom på min kost. Så det siger lidt om hvor meget det fucker en op.
    :o

    - Anne (www.annejeppesen.blogspot.dk)

    SvarSlet
  2. Ja det alkohol er ikke ens ven, når vægttab er på programmet. Der skal jo ikke særlig meget til, før ens kalorier løber op.

    Men det er bare op på hesten igen og kæmpe videre - så skal det nok komme :-)

    SvarSlet