Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 5. marts 2014

Grønkåls chips

Dette indlæg startede med at hedde "spinat chips", men jeg fandt senere af ud, at det ikke var spinat jeg havde anvendt, men grønkål. Hermed rettet :-)
 --------------------------------------------------------------
Det er da noget af det sjoveste og nemmeste jeg længe har lavet - grønkåls chips. Utrolig sundt og meget velsmagende. Grønkål er forholdsvis lav på kalorier (59 kcal pr 100 gr) og indeholder mange gode fibre, vitaminer og næringsstoffer.

Man kan i supermarked købe en pose frisk hakket grønkål(ikke frosset) til at lave det af. Jeg brugte blot 1/2 pose hakket grønkål, hældte det i en skål og kom lidt olie + salt ud over. Vendte det godt rundt og så spredte det ud over en bageplade.
Bages i ovnen ved 200 gr i ca 10-15 min, og hermed færdig.

Grønkålen bliver dejlig crips og saltet. Jeg anvendte en olie med hvidløgssmag, hvilket gav grønkålen lidt ekstra lækker smag.

Hvis grønkålen vaskes/skyldes inden, skal den tørre helt. Våd grønkål vil ikke blive lige så crips som når det er tørt fra posen.
Grønkål klar til ovnen


Færdig bagt grønkåls chips - dejlig sprød og saltet

1 kommentar:

  1. Må lige rette mig selv - har fundet frem til at dette jo slet ikke er spinat, men grøntkål - ja ja troede jeg havde købt spinat, men havde købt noget andet :-)
    Så det burde hedde grøntkåls chips, hvis nogle skulle undre sig :-)

    SvarSlet