Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 10. marts 2014

Dadel kugler - raw food

Disse er bare mega lækre og smager helt fantastiske. Nemt at lave og kræver ikke nogle specielle ingredienser - Dadel kugler.

Det eneste jeg har af negative ting at sige om disse er, at de er ikke kalorie fattige. De er dog lavet af simple og naturlige råvarer og ingen sukker er tilsat, men tørret frugt som dadler er ret rige på kulhydrater.
Ud over det, så er det en fantastisk snack som smager himmelsk i mine øjne og jo stadig er et sundt alternativ til andre søde sager.
Jeg lavede mine med lakrids smag, hvilket klart kan anbefales. Lakrids pulver kan købes mange stedet og pt er det på tilbud i Netto, ellers kan jeg klart anbefale Johan Bülow Raw liquorice powder.

Dadel kugler med lakrids
  • 200 gr friske dadler
  • 100 gr hakket mandler
  • 1 bæger past. æggehvider
  • 1 stor ss kakao pulver
  • 1-2 tsk lakrids pulver 
De friske dadler, 50 gr mandler (OBS kun halvdelen) samt æggehvide blendes godt sammen til en klistret masse. Resten af de hakkede mandler, kakao og lakrids røres i massen og formes til kugler. Kuglerne kan evt rulles i hakkede mandler, kokos eller bare spises som de er. Stilles gerne på køl inden de nydes.
Til venstre lakrids pulver/granulat fra Netto, til højre Johan Bülow


Ingen kommentarer:

Send en kommentar