Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 29. marts 2014

Løft med video

Dejlig træning idag og trænet med en veninde jeg ikke har trænet med i 100 år, så det var super hyggeligt.
Derfor kunne jeg også få checket lidt teknik ud, da det ofte er problemet ved at træne alene. Man kan ikke altid spotte sine egne "fejl". Og med en lille video af sig selv, er det jo super nemt at se om teknikken er iorden.

Jeg har været lidt nervøs ved dødløft, da jeg tidligere fik filmet mig selv, og ikke var helt tilfreds med teknikken. Jeg syntes det er blevet lidt bedre, efter at have fokus på det. Men der er jo altid plads til forbedringer.

Idag pressede jeg mig kun op på 100 kg i dødløft (1 maks), da jeg som sagt kan blive lidt nervøs for at løfte forkert med flere kg på.

Men øvelse gør mester og det er altid godt at kunne studere sig selv via video.


11 kommentarer:

  1. Hej Lene

    Det er rigtig godt at du fokuserer på teknikken - den er nemlig enormt vigtig for at du kan holde dig skadesfri, men også løfte flere kg. Når det er sagt, så er din ryg fortsat lidt krum, når du løfter.

    Jeg tror egentlig ikke at det er fordi du ikke kan holde spændet, men du gør det sværere for dig selv ved at starte med at skulle gå med stangen. Grunden til at det hedder dødløft er, at stangen ligger død på gulvet fra start. Prøv at se denne video: http://maxer.dk/videoer/dodloft-stop-vs-touchngo

    SvarSlet
  2. Hej Jacob

    Ja teknik er vigtigt!

    Jeg prøvede blot at tage den fra stativet i håb om at det ville hjælpe mig lidt. Men ikke helt desværre.
    Jeg plejer jo netop at tage den fra gulvet, så det var blot for at prøve noget andet.
    Men tak for videoen

    Kh Lene

    SvarSlet
  3. Hold op hvor er du sej Lene. Jeg er også begyndt at styrketræne og arbejder meget på at få en større bagdel så dødløft er også en øvelse jeg lave en del. Jeg finder meget inspitation på din side. Jeg mangler en masse viden om styrketræning så det kan jeg jo få noget af her.
    Kh Malene Aaquist

    SvarSlet
  4. Hej Malene.

    Længe siden. Håber du har det godt og tak.. Dejligt du er godt igang med styrketræningen, det kan jeg slet ikke undvære.
    Og ja dødløft er en super øvelse men også lidt svær. Ellers er jeg også stor fan af squat til ben og baller :-)

    SvarSlet
  5. Ja men jeg kunne ikke lade vær med at skrive til dig fordi jeg kan se at du også har styrketræning som din store passion. Jeg er virkelig også blevet total bidt af det og træner 6 gange om ugen. Jeg er dog nødt til at gøre det herhjemme (3 små børn) men har anskaffet mig div. udstyr. Squat er jeg også blevet stor fan af. Jeg har faktisk lavet mig et program med forskellige former af dødløft, squat og lungdes. Jeg er dog kun på ca 20kg i både dødløft og squat (genert/flov smily), men jeg arbejder på det. Andre øvelser jeg laver er the brigde, step up, hip trust, Kneeling rear leg raise(knæ4stå og så spark bagud med vægt og elastik) og så Goblet squat. Jeg er meget i tvivl om goblet squat, om den er for hård ved knæ og lænd. Har lavet den med 8kg kettlebell ved bryst. Laver du den og hvad er din erfaring med "you know ass to the grass"? Jeg er jo fys så burde vide det. Personligt har jeg det sådan at hvis du kan holde ryggen ret hele vejen ned er det ok men det har jeg selv svært ved endnu.
    Kh Malene

    SvarSlet
  6. Fedt du kan få trænet derhjemme... og ingen grund til gernerte smiley, alt er bedre end ingenting og man skal jo blot forbedre sig selv.

    Jeg laver ikke nogle fancy øvelser for ben/baller og heller ikke goblet squat. Jeg ville ikke tro den er for slem med 8 kg, men jeg føler blot jeg får mere ud af en alm squat med vægtstang på nakken og så med flere kilo.

    Jeg er selv mest tilhænger at basis øvelser og holder mig mest til disse. Goblet squat og front squat har jeg ikke kastet mig over, da jeg har en lænd, jeg skal passe lidt på med.

    Jeg kører heller ikke squat helt ned i bund igen for at passe lidt på lænden. Men man skal jo lave det der virker for en selv. Og hvis du er lidt i tvivl eller nervøs, så ville jeg holde mig fra det.
    Jeg ville hellere fokusere på at få nogle flere kilo på alm squat og lounges. Syntes disse to øvelser er super effektive til ben og baller.

    SvarSlet
  7. Mange tak Lene. Altid godt at få nogle gode råd fra en der har god erfaring. Jeg tror du har fuldstændig ret i at det er bedre at få godt med kilo på i stedet for at gå dybt. Jeg har også en lidt sart lænd så jeg vil tage goblet squat væk fra mit program. Har lige trænet ben og baller her til morgen. Powerlifting squat(21kg), Rumænsk dødløft(21kg), Hip trust(21kg), step up(28kg) og kneeling rear leg raise. Jeg svedte for vildt og var helt høj. Så fedt.
    Endnu engang tak for tips. Jeg følger dig og vildt fede sko du har fået.

    SvarSlet
  8. Fedt. Det er den fedeste følelse at træne igennem, hvor pulsen banker afsted og musklerne er helt trætte efterfølgende. Og lyder da til en god omgang ben træning.

    Jeg er også super glad for mine nye sko.. Der er fart i dem :-) og det er jo vigtigt med ordentlige sko, for at undgå skader..

    SvarSlet
  9. .... Og go træningslyst Malene :-)

    SvarSlet
  10. Lene er du på instagram? Jeg er lige kommet på og hedder malene0502

    SvarSlet
  11. Ja det er jeg... Lenehjuel

    SvarSlet