Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 27. marts 2014

Calorie counter -> dessert boller, 43 kcal pr bolle

Jeg begynder at blive en lille smule presset på at holde mig indenfor det kalorie indtag jeg stiler efter pr dag. Jeg har gjort dette siden 1 marts og alt ialt er det gået rigtig godt. Jeg har pt kun haft en dag, hvor jeg er "faldet i" og spist flere kalorier end jeg burde.
Men der har været flere dage, hvor jeg lige har skulle diskutere med mig selv, om jeg skulle spise mere end jeg burde. Jeg er spændt på næste vejning og kan kun blive skuffet. For føler ikke der er sket det store. Har ikke følelsen af at have tabt mig.

Igår var en af de ikke-sjove dage. Jeg havde hviledag, og når man ikke tillader sig ret mange kalorier, så er det noget svære at overholde på ikke træningsdage. For på disse dage forbrændes der jo ikke en masse kalorier ved aktivitet/træning og derfor er der ikke plads til de store udskejelser.
For det er det samlede kalorie indtag jeg går efter. Det vil sige at forbrænder jeg 400 kcal, må jeg spise 400 kcal ekstra.

Men så må man jo bare være kreativ på mad fronten, for at kunne spise lidt sjov, uden det koster på kalorie kontoen. Og nedenstående opskrift er en af dem, hvor man kan få lidt sødt, uden det indeholder mange kalorier.
En dessert puf bolle indeholder kun 43 kcal !

Dessert puf boller (9 stk)
  • 4 æggehvider
  • 1 æggeblomme
  • 25 gr ananas proteinpilver (eller vanilje)
  • 3 ss sukrin
  • 1 banan (100 gr)
  • ½ æble i små tern (40 gr)
  • ½ stang vanilje korn
  • 10 gr malet kokosmel
  • lidt HUSK
De 4 æggehvider piskes stive. resten blandes en en skål med undtagelse af æble, og moses sammen til en masse. De små æble stykker røres i og blandes med de stivpiskede æggehvider.
En ske bruges til at "lave" boller på bagepladen (ca 2 ss pr bolle). Jeg lavede 9 boller af massen. Bages i ovnen ved ca 200 gr i 10-15 min.

MACRO pr bolle: 43 kcal, 4,1 gr protein, 3,4 gr kulhydrat, 1,1 gr fedt


Ingen kommentarer:

Send en kommentar