Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 21. august 2013

Vægttab - fuld fokus på træning?

Nej bestemt ikke hvis du spørger mig. Kosten er mindst lige så vigtig som træningen. Du kan i løbet af få minutter spise rigtig mange kalorier, som kan tage en time at forbrænde. Nogle gange kan det hjælpe at tænke i forbrænding af mad. Ex. hvis jeg spiser denne plade chokolade, så skal jeg løbe i 1 time. Og dette er vel og mærke træning oveni det man i forvejen skulle træne.
Ikke at al mad skal tælles og regnes, men hvis resultaterne ikke kommer, er det ofte kosten der ikke er i kontrol.

Jeg har en del hernede i Indien, der spørger mig om vægttab og træning, men de glemmer kost delen. Og det er en stor fejl. Men de ved ikke bedre og ved faktisk ikke ret meget om sund kost, desværre.

Når det kommer til træning er jeg langtfra tilhænger af mange timers træning og især ikke cardio. Jeg har selv været der. Flere timers spinning, step, løb mm om ugen uden at opnå helt det man gerne ville.
Men jeg manglede både styrketræningen og kost kontrol. Styrketræningen er med til at bygge muskelmassen op og dermed øge forbrændingen. Kosten siger sig selv, den kontroller kalorie indtaget.

Så kig lige en ekstra gang på din kost, hvis du ikke opnår det du ønsker dig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar