Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 1. august 2013

Pro & Con


Hvordan er det så at leve og bo I Indien og stadig prøve at træne seriøst samt holde en form for diæt? Det er en udfordring !

Der er mange ting der gør det anderledes end at leve og bo derhjemme i DK. Lad mig prøve at liste nogle punkter op, som er min personlige holdning/vurdering: 

CON  
-         Hygiejne problemer med mad, alt skal skylles/koges/steges
-         Madkultur har meget fokus på vegetar mad og med højt indhold af olie og kulhydrater
-         Svært at finde fedtfattige produkter
Ja der kan skam købes varme æg
på hvert gadehjørne.. Holdbarhed...?? hmm
-         At købe mad ”på vejen” giver ikke mange sunde alternativer
-         Kvaliteten af fitness centre er ikke lig med DK
-         Meget lille udvalg af træningsmuligheder/varianter i fitness centre (mere eller mindre ingen hold træning)
-          
PRO
-         Få fristelser, da mange snacks ikke er noget jeg spiser
-         Ingen kantine på job, med en stor fristende buffet
-         Bor i et område med mange fitness centre
-         Mange protein pulver butikker
-         Lange åbningstider i fitness

Hygiejne problemer med mad er både en fordel og en ulempe, idet jeg er langt mindre fristet af forskellige former for mad, men det gør det desværre også ret besværligt at lave varieret mad. Alt skal behandles og renses. Og det store udfordring kommer at skulle spise mad på farten, idet de sunde alternativer er meget få.

Så hvad er bottom line? Jeg spiser nok mere struktureret og har nemmere ved at følge min kost plan her i Indien, men træningen kan være hård. Meget selv træning og ikke altid lige motiveret. Så længe jeg ikke er på farten, så går det egentlig ok

Ingen kommentarer:

Send en kommentar