Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 7. maj 2013

No magic - just cake

Simpelt og nemt - det er sådan jeg gerne vil have min mad. Også når det gælder dessert/kager. Og ja det er selvfølgelig sund og proteinrig kage uden mel eller fedtstof.

Men det skal ikke være for kompleks eller med for mange mystiske produkter, der ikke er til at få fat på. Denne opskrift på en super lækker chokolade/mocca kage er nem, hurtig og med simple ingredienser. Lige som det skal være.

Chokolade/mocca prottein kage
  • 9 æggehvider
  • 30 gr chokolade proteinpulver
  • 10 gr kakaopulver
  • 1-2 ss instant kaffe
  • 1 banan
  • 40 gr havregryn
  • 1-3 tsk kanel (alt efter hvor glad man er for kanel, jeg giver den gerne gas med kanel)
  • 20 gr hakket mandler
Det hele blendes med undtagelse af de hakkede mandler. De tilsættes bagefter til dejen, som hældes en en form og bages i ca 25 min ved 200 gr. DONE

MACRO i HELE potionen: 584 kcal, 60 gr protein, 52 gr kulhydrat, 15 gr fedt.
MACRO pr stykke (6 stykker): 97 kcal, 10 gr protein, 9 gr kulhydrat, 3 gr fedt

Perfekt, masser af proteiner og kulhydrat der kommer fra banan + havregryn og ikke sukker samt lavt fedtindhold (fedt fra mandler) - modsat alm chokoladekage med masser af sukker og fedt (smør), hvor kalorieindholdet ca vil være 300-400 kcal pr stykke

2 kommentarer:

  1. Kan man godt bruge hele æg i stedet? Og i så fald, skal man så halvere antallet?

    SvarSlet
  2. Hej..

    Ja hele æg kan godt anvendes, men grunden til jeg kun anvender æggehvider er, at der er en del flere kalorier i æggeblommen. Du kan evt anvende 3 hele æg og 3 æggehvider istedet for 9 æggehvider.

    Kh Lene

    SvarSlet