Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 19. maj 2013

Æg, æg og mere æg

Jeg spiser mange æg, eller det vil sige kun æggehviden. Grunden til dette er,  at i æggehviden er der et lavt indhold af kalorier, men højt indhold af protein. 45 kcal pr 100 går og 9 gr protein. Der går ca 3 æggehvider til 100 gr.

Æg er desuden nemt og hurtigt at tilberede og kan opbevares i køleskab længere end alm kød. Derudover er det ikke helt så nemt at få ordentligt og lækkert kød hernede i Indien. Renlighed og hygiejne er desværre ikke samme standard som derhjemme. Derfor er det bare nemmere med æg.

Jeg vil tro jeg spiser ca 20-25 æggehvider om igen. Blommen ryger ud. Der er en del flere kalorier i blommen, så hvis man gerne vil spare på kalorierne og holde proteinindholdet oppe, så er æggehviden suveræn.

Igår var ren æggehvidedag. Æggehvide rod sammen i gryde med pesto, løg og tomat. Dertil dejlig salat. Dessert blev til æble/kanel kage med masser af æggehvider. Det er dessert med god samvittighed.

Æble/kanel proteinkage:

  • 9 æggehvider
  • 1 stor banan
  • 2 æbler
  • 30 gr vanilje protein
  • 2 ss sukrin
  • Kanel
6 æggehvider piskes stive med sukrin. Resten blendes kort (gerne lidt groft, især lækkert med lidt æble stykker), dog gemmes det ene æble til toppings.
Bland de to masser og bag i ovnen i ca 10 min ved 200 gr. Tag kagen ud af ovnen og lig tynde æble skiver på toppen med drys af kanel og sukrin. Bag kagen yderligere 15-20 min alt efter tykkelsen.
Smager himmelsk og så er det sundt og kalorie fattigt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar