Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 12. maj 2013

Hvor er stop knappen?

Igår var det påskefrokost med dejligt selskab og traditionen tro masser af mad. Vi sad nok og spiste og hyggede i 5 timer og jeg var mere end mæt bagefter.
Men hvorfor er det man ikke stopper? Maven er fuldt ud mæt og man ved godt hvordan resten af maden på bordet smager, så det er ikke fordi man er nysgerrig. Man har bare lyst til mere. Det hele foregår i ens hoved.
Vi havde ostebord med frugt og chokolade til dessert og her er jeg svag. Elsker ost og der skal meget til, før jeg har fået nok. Så efter at have guffet godt med kiks og ost, så røg mine tanker overså chokoladen. De kræsede der i et stykke tid, hvorefter jeg måtte overgive mig....

Nå men efter alle folk så var gået og vi havde ryddet op, så kom tankerne tilbage igen på det chokolade - ja det var desværre ikke blevet spist op. Så selvom jeg var fuldt ud mæt, så måtte jeg smage mere chokolade. Hvorfor? Hvorfor er det man ikke siger stop i tide?

Vi er alle forskellige i forhold til mad. Og jeg hører til den gruppe, der tænker på mad og mere eller mindre vil kunne spise hele tiden. Så hvad gør jeg for at stoppe?

LØSNING / STOP KNAPPEN:

  • De fleste af gangene går jeg ikke igang. Jeg ved, at hvis jeg starter på slik eller chokolade, ja så er der ingen vej tilbage. Der er alt eller intet.
  • Hvis jeg så er faldet i og har svært ved at stoppe, finder jeg motivations billeder frem. Igår var det nedenstående billed, det hjalp mig. Jeg er sikker på, hun ikke har spist chokolade i lang tid og kæmper med træning og kost HVER DAG. Så STOP NU - hvis hun kan, så kan jeg også...
Og det hjalp :-) kun lettere forspist igår, men det kunne have været værre - go søndag

Hun er så smuk !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar