Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 25. maj 2013

Lørdags "hygge" med småkager/cupcakes

Ja det har været lidt både og. Startede ud med lidt arbejde efterfulgt af shopping. Derefter stod den på træning og havde faktisk glædet mig til træningen idag. Igår aftes stod den på sen træning til kl 21.30, men i og med vores fitness center har døgn åbent i hverdagene, ja så kan der trænes når man lyster.

Da det var ren styrketræning igår stod den på løb idag. Og jeg så faktisk lidt frem til at skulle løbe indendørs og ikke ude i den fugtige hede. MEN det var bare ikke dagen idag. Fik noget mad igår, som min maven ikke er helt tilfreds med (ja det sker ofte her i Indien) og kan kun sige at efter 5 km på løbebåndet så var der kamp. Mig vs toilettet - hvem ville vinde og hvornår måtte jeg smide håndklædet i ringen... Det måtte jeg så efter 7 km.

Mega træls, når jeg lige var klar på at teste et par km mere i benene idag.

Resten af dagen står på hygge på sofa med nybagte sunde småkager med p3 i radioen. Derefter en tur i biffen - så krydser jeg fingre for en lidt bedre mave imorgen.

Småkagerne lavede jeg både som traditionelle småkager og som  små cupcakes med et lag af peanutbutter i midten - det smagter SÅ dejligt og total lørdags hygge blev det til.

Småkagerne/cupcakes indeholder følgende ingredienser
  • 1 helt æg
  • 2 æggehvider
  • 1 stor banan
  • 40 gr havregryn
  • 10 gr malet kokosmel
  • 15 gr vaniljeprotein pulver
  • 50 gr yoghurt/skyr el lign
  • 15 gr kakaonibs
  • 1 tsk bagepulver
Bananen moses med en gaffel og resten blandes i til en klistret masse. Bages i ovnen i ca 20 min ved 175 gr. Cupcakes bagte jeg i små forme og efter afkøling skar jeg dem over og lagde peanutbutter i midten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar