Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 26. marts 2013

Tilladelse til at være træt?

De sidste to morgener har ikke været sprængt fyldt med energi og har både følt mig slap og tung i kroppen. Jeg er dog kommet afsted til træning alligevel, for har jeg først planlagt det i mit hoved, har jeg meget svært ved at springe. Det giver mig dårlig samvittighed, hvilket jo egentlig er godt nok, for så kommer jeg jo netop afsted.

Men i går følte jeg mig virkelig tung i kroppen og benene. Det er ikke fordi jeg løfter lettere end normalt på de trætte dage, så tror meget af det er mentalt. Men så er det netop at man ikke skal lade ens hoved styre ens træning.
Efter styrke bildte jeg mig selv ind at jeg ikke kunne løbe i går, da kroppen var træt, så lavede cardio på kondicyklen, som jo også var helt fint. MEN var lige ved at ryge i samme ”fælde” igen imorges. Følte mig træt og tænkte igen at jeg ikke kunne løbe, men NEJ. Det kan ikke passe jeg føler mig træt hver gang og bruger dette som en undskyldning.

Det er helt ok at være træt og nogle dage, tage den lidt med ro, men det skal ikke blive en undskyldning for ikke at træne, hvad man egentlig har planlagt. Og det var det lige ved at blive. Så op på løbebåndet imorges og afsted. Og det var faktisk kun den første km, jeg var lidt tung. Så gik det meget bedre og kunne ikke føle at benene var så trætte som først antaget. Så 5 km gennemført og igen kun en bekræftelse af, at meget er blot tanker i hovedet og ikke noget man skal lade sig overtale af.
Vil man forbedre sig, må man presse kroppen lidt mere – også selvom hovedet prøver at overtale en til noget andet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar