Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 10. oktober 2012

Where to go....

Føles som om jeg har en af hver på min skulder
- hvem skal jeg lytte efter.....
Som jeg skrev lidt om igår, så er jeg pt lidt forvirret i mit hoved. Og en kollega spurgte mig også i går, hvad det egentlig var jeg ville med min træning…. Fokus på styrke og blive større/bedre eller mere cardio.. Ja jeg ved det faktisk ikke.
Jeg vil det alle andre vil og som ikke kan lade sig gøre – at blive større muskelmæssigt samtidig med at blive mere markeret og derved få en lavere fedtprocent. Dette er desværre to modsatrettede ting, der ikke kan opnåes i et hug.

Jeg prøver pt. at fokusere lidt mere på styrketræning end jeg har gjort i den forrige periode, men slipper ikke min cardio helt. Men hvad jeg vil med min træning er et godt spørgsmål… Jeg har fundet et crossfit site og overvejer om jeg evt. skulle prøve at bevæge mig ind i  den verden, selvom jeg tidligere ikke helt har været tilhænger af det. Jeg har dog heller ikke noget ide om det er ordentlig crossfit jeg kan finde hernede.

Det var ellers god træning igen imorges. Tung rygtræning og en go gang biceps. Jeg elsker jo min styrketræning og har på ingen måder lyst til at slippe den. Det er en fed fornemmelse at presse sig selv maximalt og føle den brændende fornemmelse i musklerne. Jeg fik også løbet imorges, og da energien var god ville jeg se om jeg ikke lige kunne løbe de 5 km lidt hurtigere end i går. Og YES… 5 km på 21.58 min – det er jeg sku ret stolt over. Burde jeg så fokusere lidt mere på løb? Nej det tror jeg ikke jeg har motivationen til. Jeg har det fint med en distance mellem 5 til 10 km og har det også fint med, at det kunne er for sjov.

Jeg har pt. ikke lyst til at træne mere seriøst løb, da jeg i bund og grund ikke syntes det er sjov træning. Det er for mig blot en super cardio træning, hvor der kan svedes igennem og forbrændes nogle kalorier.

Nå men jeg er ikke blevet klogere og stadig lettere forvirret ang. hvor jeg er på vej hen med min træning. Måske jeg skal prøve at stoppe med at tænke så meget over det og blot nyde det jeg gør. Men sådan fungere jeg desværre ikke. Jeg har det bedst med et mål – et mål jeg kan træne og presse mig selv efter.

Så spørgsmålet er: Hvad er mit næste mål?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar