Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 9. oktober 2012

Going strong...

Morgen træning igen idag og det var en super træning af flere årsager. Jeg var ok frisk og klar på at træne igennem. Så jeg stod og trænede skulder og ved siden af stod der tre fyre. Den ene fyr kom hen til mig og sagde, at jeg havde tabt mig og nu så mere muskuløs ud. Vi trænede nemlig på samme tidspunkt om morgenen, så han havde set mig siden jeg var startet i Golds Gym. Han syntes at jeg havde en god trænet krop.

Hvor glad kan man ikke blive af dette? Ja total glad. Jeg ved ikke hvorfor dette sker for mig, men jeg suger det i mig, og det giver mig ekstra motivation. Spørgmålet er blot motivation til hvad.. Ja jeg ved stadig ikke helt hvad mit mål med træningen er, så pt træner jeg 60% styrke og 40% cardio. Så prøver at bibeholde min muskelmasse og samtidig ikke stige i fedtprocent.
Fik løbet 5 km imorges, og har faktisk ikke løbet rigtig i et stykke tid - så det var godt lige at få en tur med fart i benene igen. Fik da klaret de 5 km på 22.30 min, så det var jeg ok tilfreds med.

Motivationen er da også lige steget mht træning efter at have set DM over computeren. Hvor er det bare fedt at se så mange smukke atleter på scenen og kun næsten ikke vente til at skulle følge med til NM (Nordiske Mesterskaber)... Bliver så spændende.. og allerede om 2 uger...

Kosten kører også super for tiden og derfor blev der lavet lidt dejlig aftensmad og bagt lidt dessert.

Fyldte peberfrugter med hakkede friske grønne bønner samt æggehvider. Krydderier og lidt ost på toppen. bages i ovnen i ca 25 min. Dertil bagte bønner og papadams samt hjemmelavet humus og ketchup. Perfekt aftensmad, nemt sundt og lækkert.



 
Vanilje proteinkage:
  • 6 æggehvider
  • ½ stang vaniljekorn
  • 3 ss sukrin
- disse tre ting piskes sammen så æggehviderne er næsten stive (piskes ikke helt stive)
  • 1 most banan
  • 40 gr vanilje proteinpulver
  • 10 gr kokosmel
  • 10 gr havregryn
  • kakaonibs (eller hakkede mandler)
- de 5 ingredienser blandes sammen til en masse og lidt af æggehvide massen tilsættes lidt efter lidt. Hele massen hældes i en form og bages i ovnen i ca 20-25 min. Nydes evt med peanutbutter på toppen. Jeg fik 6 stykker i alt

MACRO pr stykke (uden peanutbutter): 72 kcal, 8 gr protein, 6 gr kulhydrat, 2 gr fedt


Vanilje protein kage...


... her med peanutbutter på toppen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar