Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 29. oktober 2012

Its like an addiction

Når man prøver at kostoptimere eller kost kontrollere, så opstår der pludselig nogle nye behov. Eller det er i hvert fald sådan jeg oplever det. Når jeg begynder at skære i min kost og leve lidt mere på diæt plan, så er der ofte andre behov der bliver meget stærkere end normalt. Jeg kan nærmest føle en afhængighed af disse produkter.
Desværre ikke denne variant
jeg kan købe i Indien
En af disse afhængigheds produkter er tyggegummi. I need it. Jeg kan føle mig helt tom, hvis jeg ikke har det og det værste af det hele er, at her i Indien laver der ret dårligt tyggegummi, så jeg spiser det som var det slik. Smagen forsvinder efter ca 3 min, og ja så er der udskiftning.

En anden afhængighed er cola light – jeg anvender det ofte lidt som mit slik om aftenen. Det er en dejlig sød smag, uden kalorier. Og nej det er ikke sundt at drille cola light, men hvis alternativet er andet sukker eller lign, ja så ser jeg det som et godt alternativ.
 Ideelt set ville det jo være bedst at lade helt være, men sådan er det jo med så mange ting. Jeg ser på cola light som et godt alternativ til endnu mere usunde sager/drikkevarer og derfor drikker jeg det som en treat.

Nødder – jeg elsker at snacke nødder og kunne spise uanet store mængder af disse.  Det er især mandler og cashew nødder der er favoritterne, men har også fået en stor hang til tørrede salte sojabønner samt tørrede kikærter. 
Igen her alt med måde. Nødder er sunde, men det er 200 gr. om dagen ikke. Der er ret mange kalorier i nødder og selvom det er de sunde af slagsen, så er det stadig kalorier. Jeg kunne nemt spise hele mit daglige kalorie indtag i bare nødder. Men det duer jo ikke. Lige for tiden bliver der kørt lidt for mange nødder ned, så her er et område jeg skal til at forbedre mig lidt på. Jeg har det bare som med en pose slik – er den først åben, jamen så skal den da tømmes.

Jeg kunne have meget værre laster, men der er også altid tid til forbedring. Tænk over hvad dine laster er og om der skal sættes ind, eller om de er med til at hjælpe mod evt værre kalorie indtag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar