Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 12. oktober 2012

India cooking part 2

I sidste uge var vi jo på ferie i Jodhpur, hvor vi blandt andet var på et lille indisk madlavningskursus.
Jeg forsøgte mig jo straks med en af retterne da vi var kommet hjem, men i lidt for meget freestyle stil, som tidligere beskrevet. Dette resulterede ikke i samme ret som tiltrængt, og desværre heller ikke til den gode side.
Men humøret er ikke mistet mht. at lave indisk mad, så i dag stod den på naan brød. Det skal siges at naan brød slet ikke ligner det man kan købe derhjemme i vaccumpakket poser. Hernede er naan brød slet ikke så tykt smager meget bedre… Dette brød lærte i også at bage på kurset og det var så simpelt og nemt, så det måtte da prøves.

Opskrift:
- 250 gr mel (gerne lidt groft)
- 5 knuste hvidløg
- frisk rosmarin
- salt og andre krydderier (tyrkisk kommen er lækkert deri)
- 200-300 gr yoghurt

Det hele blandes sammen og æltes godt. Sættes til side i ca 10-15 min og derefter formes naan brødene.
Bages på panden og vupti så er der lækkert nybagt brød. Og ja det blev en succes denne gang. Smagte fantastisk dejligt og er super nemt at lave.

Hjemmelavet nann brød - havde ingen kagerulle så måtte anvende min drikkedunk...
Naan brød med salat og æggehvidemasse med krydderier bagt i ovnen dertil.

2 kommentarer:

  1. De ser godt nok lækre ud :)

    SvarSlet
  2. Tak Kathrin.

    De var også mega lækre.. og overraskende nemme at lave.. Så kan varmt anbefales...

    SvarSlet