Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 1. oktober 2014

Interval træning - max presset

Jeg var i løbeklub igår for første gang for blot at prøve det, og var noget spændt på hvad det gik ud på og om det overhovedet er mig.
Vi skulke løbe interval og det skulle løbes på bane. Yes tænkte jeg, for jeg gider jo ikke det lang distance løb og at løbe på bane lyder da lidt sjovt. Og når det så er AGFs hjemmebane, ja så så et det jo bare win win (man er vel GF fan).

Nå men vi varmer op med en samlet tur i skoven, hvor vi nok løber ca 2,5 km. Allerede her noget med pulsen helt oppe i halsen.
Klar parat til interval træning i regnvejr
anderledes end hvad jeg er vant til. Varmer aldrig op når der skal løbes. Der er bare lige på. Derefter går det løs med 4 x 1200 meter intervaller, med 2 min restitution imellem. Og ja det ar hårdt. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har været så presset
Det var mega hårdt men på det fede måde. Der hvor man hele tiden overvejer at stoppe, men nægter at give op.

Fik da hurtigt at føle, at der var nogle der var noget hurtigere end mig, men syntes egentlig jeg kunne følge ok med.

Men.... falder jo fra på nogle punkter.. De snakker straks tider og hastigheder og alle har løbeur og kender deres tider på forskellige distancer. Jeg står dum og siger, at jeg løber jo bare. Derudover snakker de om at de løber ca 40 km om ugen, hvilket nok er det jeg løber om måneden.

Må sige at jeg følte mig lidt ved siden af. Men det var også et elite hold jeg trænede med på, og ikke bare et almindeligt løbehold.
Det positive er da, at jeg kunne følge nogenlunde med og at de gerne ville se mig igen. Selve interval træningen på banen var ret fed og super hård. Men om jeg skal det igen, det må tiden vise...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar