Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 9. oktober 2014

Interval træning... Løb eller... ?

Min hjerte har jo altid banket for AGF
Men hvad med Aarhus 1900??
Jeg har så igen været med til løbetræning i klub, men denne gang i AGF. Jeg har meget svært ved at finde ud af om det løbeklub er mig. På den ene side syntes jeg det er mega fedt at blive maks presset af en træner og andre løbere på interval løb. For det er interval løb, der for mig er attraktivt.

Det med at løbe en lang tur i skoven siger mig ikke noget. Der skal være tempo og fart på, og så skal der presses. Lidt som tankegangen ved styrketræning. Intens og kortvarigt.
Jeg syntes det er super spændende at flytte grænser og presse kroppen ud i nye situationer og se hvad den egentlig kan. Og her ser jeg intervalløb som en mulighed.

Men er stadig i tvivl. For vil jo helst bare en løbebane og så intervaller, men nu bliver det vinter og løbebanen på stadion lukker af. Så hvad gør jeg?

Det der overrasker mig ved en træning som den idag er, at jeg egentlig godt kan følge med de andre (ikke alle, men er ikke den sidste) og at jeg så efter endt træning finder ud af, at vi sammenlagt har løbet 10 km - det er ret vildt i min verden. Bare at løbe knap 4 km til opvarmning er jo normalt meget for mig.

Så jeg må i tænkeboks, mens jeg hygger mig på sofaen med en kop kaffe latte og en dejlig Quest bar.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar