Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 11. oktober 2014

Nyt tøj = ny træningsglæde

Jep jeg har fået mig et par nye bukser og er superglade for dem. De føles utrolig lette stave på og yderst behagelige. Og så bliver de ikke to farvede når man sveder. For de er nemlig i grå, og det kan nogen gange godt være lidt uheldigt, når man sveder.

Det er bare så enormt simpelt, at nyt træningstøj skabet glæde og ny motivation. Meget banalt, men det virker. Så det var super dejligt træning igår med styrke af bryst og skulder. Da jeg jo ikke længere cykler på arbejde, måtte jeg efter styrke op på cardio cyklen og kørte intervaller til at slutte af på.

Konditionsmæssigt giver det bare meget mere at køre intervaller, end et tempo derudaf. Så hvis din tid er knap, eller du blot vil optimere din træning, så skru op for intensiteten.
Jeg fik præsenteret et regnestykke for mig i sidste uge
  • 1 x 15 min (90% maks)
  • 5 x 60 min (lav intensitet)
Og resultatet af en undersøgelse med disse to træningsformer mht konditionen, var den samme. Ja der er noget kalorie forbrænding der ikke er ens, men tænk lige over det, når der dyrkes cardio.

Jeg gav den fuld gas igår i 16 min med intervaller, og det er da også lidt sjovere, end bare at  køre derudaf i samme tempo.

Love My pants... YAS sport

Ingen kommentarer:

Send en kommentar