Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 26. oktober 2014

Bulk eller bare tyk...

Verden dårligste undskyldning for at tage på,
eller en god plan for at blive bedre ?
Jeg syntes jeg er begynder at mærke at vægten sniger sig deropad. Ikke fordi jeg vejer mig, men kan mærke det på mit tøj og se det. Min mave er det første sted jeg tager på, og det er mega træls. Men nu er det sket.

Det er nok en kombination af at jeg ikke længere cykler på arbejde (ialt 75 km om ugen) samt stadig spiser det samme (ingen streng kost, men lidt for meget hygge i weekenderne).

Hvad gør man så når man konstaterer at nu er kroppen ved at reagere på ens ændrede træning? Hmm først så løb jeg mig lige en lang tur, for naivt at tro, at så er det hele gået væk, når jeg er kommet hjem igen.
For jeg havde faktisk ikke lyst til at træne idag - følte mig træt og tyk. Men ved det ikke nytter noget at blive derhjemme og have ondt af sig selv. Så istedet for at gang middelmådig styrketræning i fitness centeret, så løb jeg en tur. Havde indstillet mig på at løbe 5 km, men blev nok lidt stædig.

For det kan ikke passe jeg skal være tyk, og det skulle så bevises - endte sku med 11 km, som jeg
ikke kan huske hvornår jeg har løbet sidst. Mine ben var også ret tunge og trætte de sidste 3 km, men give op det ville jeg ikke.

Kom hjem og tog så min kettlebell og trænede lidt styrkeøvelser i stuen - så følte jeg mig meget bedre tilpas. Og nej jeg fik ikke en flad mave af denne omgang træning - og spørgsmålet er om det ikke er tid til at bulke lidt?

Det er jo snart vinter og hvis jeg gerne vil bygge lidt mere masse på kroppen, så¨er det vel nu. Og så bare acceptere, at kroppen ikke lige ser super fit ud i de næste par måneder, men det kommer den til senere.

Det må være planen pt - mere masse, mere styrke ! Lets do this !

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar