Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 21. september 2014

Jeg vandt sku...

På vej til præmieoverrækkelse i super omgivelser
Så vandt jeg dælme et løb igen - det er helt skørt og ret underligt for mig. Min kæreste skulle løbe ½ marathon idag til Skanderbog Sø rundt og tænkte ta jeg ville tage med og heppe og evt løbe 5 km, hvis jeg følte mine ben havde lyst.

Og da det føltes ok imorges, så meldte jeg mig til. Jeg kendte ikke ruten og havde lidt svært ved at vide, hvad jeg skulle sætte mig op til. Havde fået af vide at den var lettere grupperet, men havde ikke selv set kort eller noget.

Så jeg tænkte nu får den blot alt hvad jeg har og så må vi se hvad det rækker til. Jeg har jo generelt den tankegang at det er alt eller intet - så det er fuld skrue fra start og så må jeg knække, hvis jeg ikke jeg har lagt for hårdt ud.

Og ja det var hårdt, for ruten var ikke flad, men jeg gav den maks gas ned af bakkerne, for at indhente
min tid op af bakkerne. Og det gav pote.
Jeg vandt og kom ind på 20.03 min på 5 km, som er min nye PR udenfor. Jeg løb jo 4 sek hurtigere den anden dag, men det var på løbebånd. Jeg har aldrig løbet så hurtigt ude før.

Men jeg var presset - så presset at jeg ikke kunne spise en flødebolle, da jeg kom i mål. Og det siger ret meget. Jeg er helt pjattet med flødeboller, men kunne intet få ned - var tættere på opkast grænsen end til at skulle spise noget.
Det kom dog senere, hvor jeg forkælede mig selv med en dejlig proteinbar - så kan jeg lidt igen :-)

Og fede præmier var der også denne gang, så det var et super fedt løb og jeg er ret glad og tilfreds.

Det underlige er blot, at jeg føler ikke rigtig at have trænet idag - jeg har jo "bare" løbet i 20 min og ikke trænet styrke. Gemmer det dog til imorgen til en dejligt omgang styrke i fitness.
Nam nam proteinbar...
 

3 kommentarer:

  1. Hej :)
    Hvordan har du trænet for at blive så hurtig på en 5 km??
    Har du nogen gode råd du vil dele med mig?
    Jeg ville elske at blive hurtigere end de 27 min. jeg kan løbe det på....
    Pt. når jeg løber mine 5 km i bakket terræn ligger min puls i snit på 180 og jeg er max presset (på en ligeud strækning kan jeg nok løbe hurtigere end de 27 min.)
    Hvad er din hemmelige ingrediens? :)

    SvarSlet
  2. Hej Karina.
    For mig er der to vigtige ting og den ene er ofte ret overset
    - træning og her skal der presses, gerne med interval træning
    - mental træning.
    Det er ofte det mentale der betyder ret meget og sim man glemmer. Så sæt dig op til idag vil jeg dælme under et eller andet.. Og ja det gør ondt men flyt tankerne på noget andet..

    Ved ikke om det kan hjælpe dig men det har hjulpet på mig :-)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for dit svar :)
    Jeg vil prøve at presse mere på, det er bare så satans ubehageligt imens det står på ;)
    I går var jeg til et 5K løb, min snit puls var 188, og peakede på 200 - og jeg kunne virkelig ikke mere, pacen var 5.18 i bakket terræn. Der tænkte jeg også hele tiden mind over body.. Tak for rådene! :)
    Glæder mig til at følge med i når du engang igen får gang i løberiet og de fantastiske tider :)

    SvarSlet