Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 18. september 2014

F...ing did it !

Træt, svedig og glad - Ny PR på 5 km
og så lidt belønning med squat efterfølgende.
Jep shaky ben!
Så skete det sku. Jeg fik indfriet mit mål på 5 km løb, som er at komme under 20 min. Løb idag på 19.59 min, hvilket jeg er super glad og stolt af.

Og hvorfor så lige idag?

Jeg har ikke haft fokus på løb eller trænet særlig meget på i den sidste periode, da jeg ikke lige har haft lyst til at løbe. Men idag havde jeg lidt den fanden i voldskhed og f..k det hele jeg kan og jeg vil tilgang. Og jeg er sikker på at det var det der gjorde udfaldet.
Ofte er det ikke hvad jeg har spist, drukket mm, men mere om jeg mentalt er klar til at presse den maks. Og det var jeg idag.
Så undervurder aldrig det mentale inden en træning. Det kan virkelig gøre en stor forskel.

Men man må også satse lidt fra start, hvis man vil presse sig selv lidt. Jeg lagde hårdere ud end jeg plejer, men vidste at det skulle der til, for at nå målet. Og så måtte det briste eller bære. Jeg vidste der var en risiko for at gå kold undervejs, men måtte teste, hvad jeg kunne.

Så jeg er glad glad glad og belønnede mine ben med en omgang styrketræning :-) Ja det gav lidt shaky ben, men det var dejligt lige at presse det sidste ud af dem. Jeg har ofte også lidt ekstra energi efter en ny PR, hvilket er super at udnytte til lidt styrke efterfølgende.

Men nu er der er dømt sofa resten af aftenen. Mon ikke der er en lille proteinbar som belønning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar