Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 31. maj 2014

Sunde proteinrige kammerjunker

Ja du læste rigtigt - sunde og proteinrige.... Fik lavet en opskrift på et nemt og sundt alternativ til købe kammerjunker, som ofte er fyldt med sukker og tomme kalorier. Men de smager jo godt de små kammerjunker, så derfor kan man nemt lave dem selv.

Kanmerjunker (40 stk)
  • 50 gr mandelmel
  • 20 gr mel (grahamsmel, hvedemel eller lign)
  • 50 gr proteinpulver ( jeg anvendte med kanelsmag, vanilje kan også anvendes)
  • 1 ss kardemomme
  • 3 ss sukrin
  • 1 helt æg
  • 2 æggehvider
Rør alt sammen til en klistret masse. Form små kugler på en bageplade - jeg lavede 20 kugler af hele massen. Bages herefter i ovnen ved 200 gr i 10 min. Tages ud og skæres over i halve og bages i yderligere 10 min.

Lad dem køle af inden servering med koldskål. Koldskålen er også hjemmelavet og helt klart den bedste koldskål jeg har smagt længe.. Opskrift følger...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar