Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 13. maj 2014

Protein hjerter

Elsker denne opskift - sød og frisk på samme tid og selvfølgelig sund og proteinrig. Jeg lavede det idag som protein hjerter, men de kan laves i alm muffinsforme eller lign.

Protein hjerter:
  • 8 æggehvider (ikke past., men friske)
  • 1½ scoop proteinpulver (jeg anvendte synhta 6 med jordbær smag)
  • 40 gr havregryn
  • 1 banan
  • Blåbær (friske)
  • Tranebær (tørrede)
Alt blendes sammen med undtagelse af blåbær og trænebær. Massen hældes i forme og tranebær + blåbær ligges ned i hver form (et par stykker i hver). Bages i ovnen i ca 20 min ved 200 gr.

Jeg bruger altid friske æggehvider i bagværk og ikke past. æggehvider, da jeg ikke syntes jeg får samme konsistens med de past. Det bliver lidt mere tørt og jeg syntes ikke at mine muffins bliver helt så dejlige luftige på samme måde. De friske æggehvider "hæver" lidt af sig selv i ovnen, så der er ikke behov for bagepulver. Nogle gange tilføjer jeg HUSK/loppe frøskaller (et par tsk) i min masse, for at få lidt flere fibre med og desuden "suger" det væsken og gr dejen mere tyk og dejlig.



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar