Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 1. maj 2014

Performance kontra vægttab

Jeg må jo erkende at med 3 dage tilbage til ferie og dermed bikiniform, at målet ikke helt er nået. Jeg havde håbet på at cutte lidt længere ned og dermed opnå et lidt større vægttab. Men der er ingen grund til at bruge kræfter på at ærgre sig, for sket er sket. Og det er ikke nødvendigvis helt skidt.

For måske har jeg kun cuttet lidt ned, men det har til gengæld betydet ny PR på løb i sidste weekend, flere PR i styrketræning, chin ups, som jeg aldrig før har kunne lave og generelt en super god motivation til min træning. Fremskridt motiverer altid og er for mig den største motivations faktor. Og da jeg har opnået fremgang på Performance opvejer dette det manglende vægttab jeg egentlig gik efter.

Det er svært at øge Performance, hvis man samtidig går efter vægttab, da kroppen under vægttab er i underskud og derfor ikke har den ekstra energi til at øge til tungere vægte eller hurtigere tider.

Jeg tænkte meget over det idag til dagens træning. Fik PR i bænkpress, hvilket jeg er super godt tilfreds med. Samtidig med jeg lige ville løbe en sluttur på løbebånd på 5 km, uden at gå efter tid eller mål. Og fik løbet de 5 km på 21.32 min uden jeg følte mig super presset. Det føltes ret underligt ikke at være mere presset og kunne løbe med lidt overskud, men jeg er helt sikker på at min ekstra energi kommer fra de ekstra kalorier jeg får spist.

Så det har været fremgang på Performance på det sidste og en mere eller mindre stabil vægt. Ikke at jeg giver op på mit cut og vægttab, men blot en konstatering af, at min indsats ikke er helt skidt eller spildt.
Det kan godt være det ikke er mange jeg kan tage af chin ups, men når man kommer fra ikke at kunne løfte sig selv 5 cm op, så er dette for mig en super glædelig fremgang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar