Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 29. maj 2014

Linse dip

Jeg er utrolig glad for humus, men har nu fundet mig et alternativ, som stadig er sundt og højt på proteiner... Linse dip...

Det lyder måske lidt alternativ men det smager super godt og kan anvendes til mange retter.

Linse dip:

  • 1/2 aubergine
  • 1 rød peberfrugt
  • 1 dl røde linser
  • 1 rødløg
  • 1 fed hvidløg
  • Lidt frisk chili
  • 2-3 ss fromage frais / skyr
  • Lidt saft fra en citron
  • Salt
Aubergine og peberfrugt ligges i ovnen ved 200 gr i ca 20 min. Linser koges i ca 15 min og vandet hældes fra. Skalden af aubergine skæres fra og kerner fjernes fra peberfrugten.
Herefter blendes det hele sammen til en dejlig rød linse dip.

Kan nydes til tapas, kylling eller lign. Linse dippen kan nemt gemmes til dagen efter, så trækker hvidløget lidt bedre igennem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar