Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 9. december 2013

Marcipan med vanilje/clementin

Så er der nye julegodter på den sunde og proteinrige måde. Denne gang er det hjemmelavet marcipan. Jeg var faktisk ret skeptisk fra start, da jeg ikke er den store marcipan spiser. Jeg  har derfor også udeladt mandelessens, som kunne puttes i. Men jeg er ret vildt med nedenstående opskrift.

Smager himmelsk, er super nemt og er sundt. Ingen bagning, bare bland sammen.

Marcipan med vanilje og mandarin


  • 50 gr mandelmel (mandler kan males, men jeg anvendte den købte version, der ligeledes er fedt reduceret)
  • 25 gr sukrin
  • 1/2 stang vanilje
  • 1 past æggehvide (obs der er mere end 1 i de bøtter man løber)
  • Saft fra en mandarin
  • 10 gr hakket cashew (eller hakket mandler)
Det hele blandes sammen med undtagelse af cashew. Massen blandes godt, så vaniljekorn bliver blandet godt ud. Derefter tilsættes de hakkede cashew.
Dejen rulles i små kugler, rulles til en marcipan stang, dyppes i chokolade eller hvad man nu har lyst til. Jeg rullede blot mine i mandelmel og kanel.

Indhold i hele massen (ca 10-12 kugler)
MACRO: 230 kcal, 25 gr protein, 6 gr kulhydrat, 10 gr fedt (fra nødder)

Så bliver det ikke bedre :-) glædelig "let" jul.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar