Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 17. oktober 2013

Vanilje cheesecake

Så fik jeg endelig målt af til min cheesecake. Denne gang lavede jeg en vanilje version, hvor den ligeledes kan lave som lime cheesecake ved at tilsætte lidt limesaft til massen.

Den er nem og smager virkelig super dejligt og så er den let på kalorierne.

Cheesecake bund:
  • 3 æggehvider
  • 25 gr cookies and cream proteinpulver (eller evt vanilje smag)
  • 20 gr peanutbutter
  • 20 gr havregryn
  • 25 gr hakket nøddemix (mandler, rosiner, cashew, pistache eller lign)
Cheesecake top/fyld:
  • 2 æggehvider
  • 200 gr yoghurt (gerne en lidt tyk en)
  • 20 gr vanilje protein pulver
  • 20 gr philidelphia ost
  • ½ stang vanilje korn
Ingredienserne til bunden blandes godt sammen og hældes i en form. Sættes i ovnen ved ca 175 gr imens ostefyldet laves.
Ostefyldes blandes sammen og piskes godt i et par minutter, for at få lidt luft i massen. Hældes over den let bagte nund og bages videre.
Bages ca 20-25 min i ovnen ved 180 gr - må ikke overbages, da ostemassen derved bliver for tør.

Sættes på køl, gerne i en times tid og nydes. Jeg fik 6 gode stykker med følgende nærings indhold pr stykke:
MACRO: 124 kcal, 11 gr protein, 10 gr kulhydrat, 5 gr fedt
Nøddemix, pisket ostemasse, letbagt bund og tilsidst færdigbagt cheesecake

2 kommentarer:

  1. Hej Lene
    Det ser virkelig lækkert ud og er helt klart en opskrift som snart må prøves:) Tak for em rigtig hyggelig og inspirerende blog, som jeg først lige har fundet. Keep up the good work:)
    Mvh. Heidi

    SvarSlet
  2. Hej Heidi

    Ja det er den også.. Og mange tak - dejligt at du kan lide bloggen. Det gør mig glad :-)

    Kh Lene

    SvarSlet