Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 28. oktober 2013

Opladning til træning

Nogle gange kan det være ret svært og tungt at komme afsted til træning. Det kan være en kombination af lav motivation samt generelt træthed i kroppen.
Det var netop hvad jeg var ramt af i søndags og faktisk også imorges. Men ja jeg kom afsted begge gange - hvordan?

I søndags vågnede jeg og havde følelsen af ikke at have nogen kræfter i kroppen. Total flad og energiforladt. Jeg havde planlagt træning kl 9.00, men måtte skubbe det 1 time. Jeg havde brug for at gøre et eller andet for at blive klar.

Jeg havde lidt retser af en proteinkage fra dagen før som jeg fik spist, sammen med en KÆMPE kop sort kaffe. Og så gik jeg igang med at se trænings videoer for mentalt at blive klar.
Da jeg så også fik drukket min pre-workout shake, så var der ved at komme godt gang i kroppen. Og jeg endte faktisk med at have en super god omgang træning.

For mig er det både mentalt som det er fysisk, for at være klar til dagens træning. Så jeg piller ved begge knapper, for at komme i gear. Og det virker !

Imorges havde jeg ikke tid til at skubbe min træning en time grundet arbejde, men så er det med at lave det træning man kan få mest ud af. Hvis jeg ikke lige er motiveret for en øvelse eller generelt styrketræning, så finder jeg på noget andet.

Min filosofi er, at det er altid bedre at gøre lidt end ingenting. Og hver dag kan ikke være en super træningsdag med fuld power.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar