Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 20. oktober 2013

Skadesfri

Jeg har faktisk ikke været skadet længe. Kan næste ikke huske, hvornår jeg var det sidst, på trods af at jeg træner ofte og tungt.

Men jeg har tidligere døjet med skader - skulderskade. Og det er så frustrerende at have især hvis der er en konkurrence i sigte.
Jeg er ikke specielt god til at lytte til min krop, så derfor har jeg lavet mig selv nogle regler, for ikke at blive skadet. For i bund og grund kan meget skal udgåes, ved at lytte til kroppen. Men jeg har ofte en plan i mit hovede og den skal så gennemføre, næsten ligemeget hvad min krop siger.

Det var faktisk også tilfældet idag, hvor jeg var lokket med ud at løbe MEGET tidligt om morgenen. kl 05.50 var vi ude i Mumbais gader i løb - det var stadig mørkt, men desværre også allerede varmt. Nå men løb på en hestevæddeløbsbane idag, hvilket faktisk var ret rart som afveksling. Min krop var bare træt, og jeg burde have stoppet noget før, men ja sådan fungerer mit hoved nu ikke.

Så hvad gør jeg? Jeg sørger for 3 ting
1. Spise sundt og spise hvad kroppen har behov for ved hyppig træning
2. Hviledage
3. Massage

At spise hvad kroppen har behov for er blevet en vane for mig så ikke noget jeg længere tænker over. Men hviledage er ikke min stærke side. Jeg har det bedst med at træne hver dag, men af erfaring, har min krop det bare bedst med en hviledag engang imellem.
Massage bruger jeg både som forkælelse, men også for at få løsnet op og undgå skader. Når man sidder meget foran en computer via det daglige arbejde, kan man nemt komme til at sidde forkert og spænde i skulderne. Massage er for mig med til at løsne disse spændinger.

Jeg føler også jeg er ved at være det man kan kalde en stamkunde, på det sted her i Mumbai, hvor jeg får massage. Idag da jeg kom derned, sagde hende ved skranken, "og du skal vel have ½ times rygmassage". Ja det var lige hvad jeg skulle have - som jeg plejer .-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar