Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 4. december 2012

December småkager

Det´ sørme Det´ sandt, De´cember… den dejligste måned..

Ja det er det helt sikkert. Jeg elsker December, men det er nu lidt underligt at tænke på, at det er December, når solen skinner og der er 25-30 grader. Ikke at jeg skal klage, men det minder bare ikke om jul. Derfor er der i lejligheden forsøgt pyntet op til jul med det juelpynt vi nu har kunnet skaffe og så er det bare at komme i gang med bageriet.
For December og jul er også lig med søde sager. Men disse kan jo godt laves på en kaloriefattig måde. Det behøves ikke være rene kaloriebomber.
For der er ikke noget værre end at have spist løst i en hel måned, tage ekstra kilo på, og så skal til at kæmpe med disse i Januar eller hvor lang tid det nu vil tage at få dem væk igen. Jeg har selv prøvet det mange gange og elsker søde sager. Så derfor vil jeg prøve at komme med alternative opskrifter på søde sager her i December, med et lavt fedt, sukker og kalorie indhold.

I dag blev det til peanutsmåkager med kanel.
Peanutsmåkager med kanel, klar til ovnen
  • 2 modne bananer
  • 70 gr havregryn
  • 30 gr vanilje proteinpulver
  • 60 gr peanutbutter
  • Kanel
  • Vand
  • Mandler til dekoration
De 2 bananer moses med en gaffel og resten af ingridienserne blandes i. Kanel tilføjes efter behov. Jeg elsker kanel, så den får gerne lidt ekstra. Vand tilføjes så massen er klistret uden at være flydense. Tilsæt lidt af gangen.
Derefter formes småkager af dejen på en bageplade og pyntes med mandler (eller lign) - drys evt lidt kanel hen over dem inden de sættes i ovnen. Bages i ca. 20 min ved ca 180-200 gr. til de begynder at blive brune i kanten.

Jeg fik mig 12 stk ialt af denne potion. MACRO pr småkage: 76 kcal, 4 gr protein, 8 gr kulhydrat, 3 gr fedt


2 kommentarer:

  1. Mmm de ser virkelig lækre ud, måske man skulle prøve dem:)
    Åhhh du skulle have været i Dk, der er en masse sne og rigtig koldt.. Skal vi ikke bytte lidt bare i 14 dage:) hehe
    Hvis du vil må du gerne lægge et link ud på din blog af min side nedenudnder din blogliste,:)

    SvarSlet
  2. Ja gør da andelig det...
    Har godt hørt vejret i DK er ret koldt pt.. det er lidt underligt at forestille sig, når man står op til sol hver dag...

    Jeg får en del henvendelser med blog link. Pt har jeg valgt ikke at tilføje flere, da jeg gerne vil holde siden simpel. Kan være jeg laver om på dette senere :-)


    Lene

    SvarSlet