Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 24. december 2012

Chokolade(jule)mousse

Da julen ofte er lig med mange kalorier, så kan jeg godt lide at tage nogle af de dejlige søde desserter og lave en sundere og mere kalorielet version. Uden at gå på kompromis med smagen.

Idag fik jeg lavet chokolademousse med et jule touch.
  • 2 bærer pst. æggehvider
  • 30-40 gr chokolade proteinpulver
  • 1 ss kakao pulver
  • 1 ss sukrin
  • 1-2 tsk kanel
  • et drys stødt nelliker
  • 2 planer husplads
  • Lidt vand
De to plader husplads ligge si blød i vand i ca 5 min. De to bærer æggehvider piskes stive og sættes til side. Resten blandes sammen med lidt vand, så det bliver en god klistret chokolademasse.
Varmt vand hældes over de 2 bløde husplader (ikke alt for meget vand) og huspladsen smelter langsomt.
Chokolademassen vendes forsigtigt i de piskede æggehvider og derefter hældes den let afkølede smeltede husplads ned i chokolade massen imens den er unde romrøring.

Sættes tilside i køleskabet i ca ½ time og klar til at spise. Kan evt pyntes med appelsin, hakkede mandler og sukrin, som snedrys :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det super lækkert og jule-agtigt ud! Det kan godt ske at vi har haft d. 24 dec. men jeg tror nu alligevel jeg vil forsøge at skabe nogle herligheder som disse her i weekenden alligevel :)

    Godt Nytår

    SvarSlet
  2. Hej Sophie

    Ja gør da endelig det. De smagte himmelsk og var super nemme at lave. Så prøv du da endelig..

    Også godt nytår til dig :-)

    SvarSlet