Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 19. marts 2012

Vaner

Så blev det mandag og faktisk en god en af slagsen. Jeg plejer ikke at syntes mandage er særlig interessante, da der blot er lang tid til weekend igen og hårdt at komme igang igen.
Men denne dag har været lidt mere energifyldt - om det er grundet foråret der er på vej eller hvad det er, ved jeg ikke. Men kosten stadig i nogenlunde kontrol og træningen med. Det er så fed en følelse af have denne kontrol. Det giver virkelig en indre tilfredshed og en glæde.
Jeg går meget efter vaner og ser ikke vaner som noget negativt, men som noget der kan være med til at holde mig på sporet. Vaner i form af træning og især iform af kost. Jeg har en del vaner på kost fronten, som fungerer rigtig godt for mig. Min dag ser typisk således ud kostmæssigt.

Elsker min morgenmad





Morgenmad: havregrød med mandler, kanel og sukrin
Formiddag: Æggehvidepandekage og et stykke frugt
Middag: En dåse tun med salat og gerne masser af humus eller pesto (der er en dejlig hjemmelavet en på mit arbejde)
Eftermiddag: Banan, gulerødder eller andet frugt
Pandekage med kanel og sukrin
Efter træning: Shake
Aften: kød og grøntsager
Aftensnack: Meget forskelligt - det er ofte her jeg kan falde i og spise alt mulig mærkeligt. Men prøver at holde mig til nogle af de opskrifter jeg har lagt ud løbende på is, kage, muffins, banan/chokolade dessert, yoghurt dessert mm eller nogle Nellie Dellies (lakrids uden sukker).
Hvis jeg kan holde mig på dette og ikke falde i alt for mange fristelses huller, så er jeg godt tilfreds. På trængene dage prøver jeg at stille lysten med en cola light. Nogle dage er dette desværre ikke nok :-)

For nogen kan dette lyde kedeligt at spise hver dag, men jeg elsker det og jeg elsker mine vaner - det virker for mig!

2 kommentarer:

  1. Kan man få en opskrift på din pandekage ? Jeg synes ikke lige jeg kan finde den (:

    SvarSlet
  2. Hej Stine

    Jo den kommer her
    5 æggehvider
    10 gr proteinpulver (vælg din farvorit smag)
    1 tsk HUSK
    Lidt kanel

    Det hele piskes sammen og hældes på en varm pande. Vendes og færdig. Jeg drysser lidt kanel og Sukrin på den inden jeg ruller den sammen.

    SvarSlet