Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 2. marts 2012

Protein fudge

Denne opskrift om fudge er pt i høj kurs hos mig. Og især på sådan en hygge fredag aften. Den er super nem at lave, smager super godt og med alle gode råvarer. Det lyder måske mystisk med bønner i fudges, men de kan IKKE smages og er egentlig bare sundt fyld, for at få noget masse.

Chokolade fudge dej
1 ds hvide bønner (ca 190 gr)
2 ss peanutbutter (ca 50 gr)
40 gr chokoladeprotein pulver (eller anden smag)

10 g kakao
2 ss sukrin

1 ss kokosmel
4 dråper Stevia vanilje/korn fra en vaniljestang



De hvide bønner moses/blendes til en masse. Jeg bruger hvide bønner i tomatsovs på dåse fra Netto til 3 kr og skylder al tomat sovsen af bønnerne.
Peanutbutter blandes med bønnemassen.
Herefter delte jeg massen op i to dele, for at lave en fudge med chokoladesmag og en med vaniljesmag. Men det er jo alt efter hvilken smag der ønskes.

Vanilje fudge dej
Chokolade protein fugde:
Bønne/peanutmasse (den ½ potion) blandes med 20 gr chokolade proteinpulver, kakaopulver, 1 ss sukrin og stevia vanilje (anvend evt korn fra en vanljestang). Det æltes godt til en samlet masse og flades lidt ud på bagepapir og ligges på køl/i fryseren.


Vanilje protein fudge:
Bønne/peanutmassen (den ½ potion) blandes med 20-30 gr vanilje proteinpulver, sukrin, kokosmel og lidt Stevia vanilje/vaniljestang. Det æltes igen godt og flades ud på bagepapir og i fryser.


Når du har ligget på køl/i fryser i en lille time, kan de skæres ud i stykker (de kan sagtens ligge i fryseren hvis de ikke skal spises med det samme). Pr 100 gr er der ca 220 kcal i opskriften, hvor der i normal fudge er ca 380. I denne fudge kommer størstedelen af kcal fra proteiner, hvor i normal fudge kommer der fra sukker/kulhydrater. Kan det blive bedre..? :-)


2 kommentarer:

  1. Tusind gange tak for den fantastiske opskrift!! Har lige lavet dem og de er virkelig lækre...er os meget glad for opskriften på dine havregrynskugler, så hvis du ligger inde med flere opskrifter, så skriv dem endelig herinde ;)
    Og thumbs up for din blog, synes det er meget spændende og inspirerende læsning...

    SvarSlet
  2. Hej Karin

    Mange tak - godt du kan lide dem :-)Jeg skal nok ligge opskrifter ud så snart jeg får eksperimenteret mig frem til flere.

    Og tak for de pæne ord - det er jeg rigtig glad for at høre...

    Kh Lene

    SvarSlet