Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 6. juli 2013

Me and my cake...

Så er startnummeret hentet til imorgen. Det bliver sku lidt spændende, da vi skal løbe ude flot natur, men også lidt grupperet, huller i vejen og sikkert lidt kaos.
Fik så også lige af vide at vores chauffør, at han havde set en leopard der, hvor vi skal løbe.. Ahhh så skal der dælme løbes hurtigt imorgen. Ja der er vilde leoparder i området, men de skulle efter sigene kun komme frem om natten.

Nå men idag har jeg ladet op med lidt hjemmebag. Elsker at bage og prøve mig frem. Det blev til en chokoladekage idag. Dejlig lækker og kaloriefattig. Der er ingen grund til at undvære søde sager, selvom man gerne vil passe lidt på vægten eller hvis man går op i en sund kost.
Kagen kan evt toppes med lidt lækkert glasur af proteinpulver.

Chokolade proteinkage
  • 4 æggehvider
  • 30 gr chokoladeprotein pulver (jeg brugte Scitec N delite chokolade)
  • 10 gr xanthan gum (eller evt alm mel, men dette produkt er super til at gøre massen tyk og dejlig)
  • 15 gr kakao pulver
  • 3 ss skurin melis
  • 1 ss HUSK
  • 70 gr væske (jeg brugte kokosmælk light)
Æggehviderne piskes stive og de andre ingridienser balndes sammen til en klistret masse. Æggehviderne vendes forsigtigt sammen med den klistrede masse og røres godt sammen.
Hældes i en form og bages i ca 25-30 min ved 175 gr. Bliver til 5 stykker kage.

MACRO pr stykke: 73 kcal, 8 gr protein, 5 gr kulhydrat, 2 gr fedt
MACRO pr 100 gr: 128 kcal, 14 gr protein, 9 gr kulhydrat, 4 gr fedt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar