Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 9. februar 2013

Sund lørdagshygge

Lørdag aften og det er weekend.. Fantastisk... Da den står på hygge hjemme i sofaen ville jeg lave lidt god mad, men stadig prøve at holde det sundt. Så det blev til den sunde version af protein pizza. Bunden indeholder ofte mange kalorier selfølgelig sammen med osten. Så osten er fedtfattig og bunden er lavet efter min alternative opskrift.

Protein pizza med agurk som tilbehør.
Total yndlings aftensmad
Pizza bund:
  • 6 æggehvider
  • Krydderier
  • 2 tsk HUSK
  • 1-2 ss kokosmel (malet)
Æggehvider piskes stive og resten røres i massen. Det hele smøres ud på en bageplade til en stor bund og bages i ca 5-10 min, så bunden kun lige begynder at blive lidt gylden. Derefter tages den ud og tomatsovs, ost samt andet tilbehør ligges på bunden og pizzaen bages færdig. Jeg anvender fedtfattig ost samt rødløg, peberfrugt og parmaskinke på toppen.

Jeg nyder at lave denne bund, da der spares på kalorierne og kulhydraterne i forhold til en almindelig dej bund. Desuden er proteinindholdet højt. Hele bunden indeholder ca 150 kcal og ca 20 gr protein.

Til dessert/hygge har jeg købt cashew nødder overtrukket med mørk chokolade. Glæder mig utrolig meget til at prøve disse. Det kan da kun blive godt :-)

Glæder mig til at spise disse i aften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar