Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 24. februar 2013

Banan/kiwi tærte

Idag har der været gang i køkkenet og det blev bla til denne fantastiske opskrift på en banan/kiwi tærte som min kæreste allerede mener er noget af det bedste jeg har lavet. Ud over tærten lavede jeg også nogle små muffins med banan/kiwi fyld.

Nemt og super lækkert, da toppings i tærten er cremet, frisk og let.
Ikke verdens bedste billeder,
men øverst bagt bund og nederst
bund med toppings, klar til køleskab

Bund
- 3 æggehvider
- 1 ss sukrin melis
- 1ss kokosmel (malet)
- 20 gr mandler
- lidt sukkerfri sirup (ca 1 ss, kan evt droppes)
- lidt kanel

Toppings
- 1-2 bananer
- 2 kiwi
- lidt citron
- 5-10 gr vanilje protein pulver
- lidt husk (kan droppes)

Æggehviderne piskes stive sammen med sukrin. Mandlerne hakkes fint og tilsættes sammen med resten. Hældes i en tærteform eller lign og bages ved 200 gr i ca 10 min.

Toppings laves imens. Det hele blendes sammen og hermed klar. Når bunden er bagt hældes toppings udover og sættes på køl i ca 1 time.

Hvis bunden bages i muffins forme, tages en lille smugle bund ud af formen, for at lave et hul ned i midten uden at ramme bunden. Toppings hældes ned i og hermed små tærter/muffins med fyld. Kan serveres med det samme. Lune med cremet toppings. Billeder af disse er desværre ikke tilstede, da de blev spist med det samme :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar