Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 10. februar 2013

Diæt og følelser

Stop den indre diskussion og
kom afsted som planlagt.
De to ting hænger så nøje sammen og så alligevel ikke. Når man er på diæt og presser sin krop lidt mere en normalt, så reagerer de fleste på en eller anden måde. Især når det begynder at være hårdt og det sidste skal opnåes for at ramme en evt konkurrenceform. Her kan følelserne komme i spil og nogle gange uden man helt kan styre det selv.
Men det der er vigtigt, er ikke at lade følelserne styre. For ofte føler man måske ikke for træning, eller føler ondt af sig selv og har lyst til mere mad. Det er her følelserne skal soternes fra, og fornuften eller planen skal tage over. Hvis du udelukkende træner og er på diæt udfra dine følelser, vil det ofte ikke endnu godt.
Når min vækkeur ringer om morgen til træning, siger mine følelser nej tak, lad mig sove, men det duer ikke. Så vil du opnå nye resultater, må du ligge nogle af de følelser til side.

Idag havde jeg ikke lyst til træning. Havde været på hyggelig rundtur i syd Mumbai og kom træt tilbage til lejligheden om eftermiddagen. Havde mest lyst til at kaste mig på sofaen og slappe af. Men fik straks hoppet i mit træningstøj og drukket mit pre workout pulver, så jeg kunne komme afsted.

Og nu er det super dejligt, efter en super gang træning. Kan allerede mærke mine ben bliver ømme imorgen. Fedt og glad jeg er tilbage på sofaen, efter ikke at følge mine følelser, men holde mig til min plan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar