Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 12. februar 2013

Sulten.... skal, skal ikke?

Sådan kører min hjerne, når den er sulten, men allerede har spist og egentlig ikke burde spise mere. Har været total sulten idag og så tæt på at falde i med et eller andet ikke diæt venlig mad. Men er glad for jeg ikke gjorde.

Spiste min frokost (salat med kylling) men det mættede bare ikke min sultne mave. Overvejede mange ting, men tænkte det smarteste var at spise det æble jeg havde til senere og se om det ville hjælpe. Det gjorde det egentlig ikke, så gik på the vognen og derefter prøvede jeg at begrave mig i arbejde. Det hjalp! Ofte er det blot fokus der skal flyttes fra at tænke på mad og derefter føler man sig pludselig ikke så sulten længere.

Så kan kun sige hold dig aktiveret, hvis du ikke vil falde i på kosten - det hjælper altid.

Dagens aftensmad: omelet/pandekage
med papadams som tilbehør.
Da jeg kom hjem fra arbejde var jeg igen sulten (eller havde bare lyst til mad - det er ikke altid jeg egentlig er sulten men blot lyst til noget). Så aftensmaden skulle produceres hurtigt, for var allerede ved at falde i nøddemix skålen (fik stoppet mig selv efter at have spist den første håndfuld). Nødder er sundt, men også utrolig kalorierige, så skal spises med måde.

Æggehvidepandekage med hakket rødløg, foldet sammen med fedtfattig ost og ketchup i midten var hvad jeg kunne lave hurtigst muligt. Smagte så dejligt og sidder nu dejlig mæt. Dessert bliver til papaja og vandmelon med en god kop kardemomme the :-)

Dessert.. nam nam

Ingen kommentarer:

Send en kommentar