Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 22. juli 2014

Motivation - found it !

Endelig kom min trænings motivation på retur. Syntes jeg har haft en alt for lang periode med
manglende motivation, og træning er bare meget sjovere, når motivationen er i top.

Ens motivation vil svinge over tid, og man kan ikke være top motiveret hele tiden. Så det er ok at have en periode med lidt manglende motivation, men så skal den også komme tilbage.
Billede efter sidste konkurrence
af Morten Rygaard
Og hvad har jeg så gjort?
  1. Keep going
  2. Variation 
  3. Fjern forhindringer
1. Jeg har forsat trænet det jeg havde planlagt at træne, så har ikke sprunget over eller droppet mine træninger. For det ved jeg i sidste ende, at jeg ikke bliver mere motiveret af. At tage en ekstra fridag eller to er ok, men helt at droppe træningen virker ikke for mig.

2. Ryst posen, træningsmæssigt. Det hjælper altid at variere sin træning. Prøv noget nyt eller ændre på rækkefølgen, rutinerne eller formen. Jeg er blandt andet begyndt at dyrke min cardio udenfor, hvilket er meget sjovere og federe i dette dejlige vejr. Idag løb jeg ned til fitness, styrketrænede og løb en omvej hjem igen. Og det var super dejligt.

3. Det lyder simpelt, men det er det ikke, at fjerne forhindringer. Det er ofte tanker der fylder bevidst eller ubevidst i ens hoved. Jo flere der er, jo mindre er man ofte til stede med fuldt fokus og fuld motivation i træningen. Så få fixet de ting der fylder i hovedet og kom videre.
Min lille Ganesh, der står hjemme i stuen
Jeg kom faktisk til at tænke på en indisk gud, som jeg har taget mig med hjem til DK - Ganesh. Ganesh står for at fjerne forhindringer og mine indiske kollegaer vil elske at jeg tænker lidt på deres guder stadigvæk.

Det er 3 simple råd, som virker for mig, for nu føler jeg mig tilbage på sporet igen og glæder mig bare til at give den endnu mere gas imorgen...
 

4 kommentarer:

  1. Hej Lene

    Godt motivationen er genfundet:) Er stadig rigtig glad for at følge dig og synes du har en rigtig inspirerende tilgang til både kost og motion/styrketræning:)

    Har du egentlig planer om at stille op i en fitness konkurrence igen på et tidspunkt?

    Mange sommerhilsener Heidi

    SvarSlet
  2. Hej Heidi.

    Det glæder mig da rigtig meget at høre :-) tusind tak..

    Jeg har pt ingen planer om at stille op, men vil gerne igen. Så regner da helt sikkert med at jeg skal stå på den scene igen, men hvornår ved jeg ikke...
    Hvad med dig?

    Knus Lene

    SvarSlet
  3. Hej Lene

    Det var da så lidt, et godt arbejde skal jo roses:)

    Nej jeg er slet ikke så ambitiøs:) Mit mål er at få tabt mig og få min fedtprocent ned. Er 158 og vejer næsten 58 kg. så kunne godt trænge til at få tabt mig lidt og generelt komme i lidt bedre form. Så tæller kalorier og laver fastende morgencardio 15-30 min. på motionscyklen alle hverdage med en høj puls. Træner cirka 3 gange i ugen med vægte (så jeg maks kan tage 10-12 reps med de vægte jeg bruger) derhjemme, hvor jeg forsøger at komme gennem alle muskelgrupper:)

    Hvis du skulle have lyst og tid eller bare en forsøgsperson engang, kunne jeg godt bruge en kostplan:)

    Mange tak for dit svar:D

    Knus Heidi

    SvarSlet
  4. Det lyder da til du får trænet en del. Det med ens vægt er enormt svært at bedømme udfra. Jeg bruger stort set aldrig en vægt, men billeder og om mit tøj sidder behageligt.
    Man har vel altid et par bukser, som sidder godt, hvis man er i form :-)

    SvarSlet