Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 17. juli 2014

Madbrød - glutenfrit

Jeg har efterhånden bagt dette brød et par gange men har nu endelig fået noteret mig, hvad jeg har anvendt. Brødet er glutenfrit for dem der ikke tåler gluten og for dem som mig, det blot gerne vil spare lidt på de tomme kulhydrater, men samtidig gerne vil have brød.

Jeg har både anvendt det som madbrød og som burgerbolle alt efter hvilken form det bages i. Det er bestemt et brød der kan nydes med god samvittighed.

Konsistensen er lidt lettere end et alm brød og lidt mere svampet. Lækkert blot at nyde i sig selv.

Glutenfrit madbrød

  • 4 æggehvider
  • 1 helt æg
  • 120 gr skyr el lign
  • 150 gr hytteost
  • 50 gr mandelmel
  • 1 ss chia frø(kan droppes)
  • 2 ss hørfrø
  • 2 ss HUSK/loppefrøskaller
  • Salt
  • Vand
Alt blandes sammen med undtagelse af de 4 æggehvider. Vand tilsættes lidt af gange, da massen ikke skal være flydende men stadig fast. 

De 4 æggehvider piskes stive. 
OBS ingredienserne i den første masse suger en del vand, så tilsæt evt lidt yderligere vand inden den vendes i de stivpiskede æggehvider.

Hældes i form og drys havsalt samt græskarkerner på toppen. Bages i ovnen ved 180 gr i ca 30-40 min. Jeg lavede 1 stor bolle + 1 brød ud af massen.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar