Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 13. juni 2014

I Bubka's fodspor

Jeg voksede op med, at der både blev set og dyrket sport. Og jeg husker især atletik i fjernsynet, da min far er meget atletik interesseret. En person som står klar i min hukommelse er Bubka. Han var indenfor stangspring, hvad Bolt er for løb - en kæmpe sportsmand og suveræn rekord holder.

Jeg husker Bubka som, hvis han havde lyst til at sætte en ny verdensrekord, så gjorde han det. Og blot med en lille forbedring, så han vidste, at der var plads til en ny rekord næste gang.
Happy... Efter ny løbe PR.. Fik lige styrketrænet
lidt efter mit løb...

Jeg sætter ikke ligefrem verdens rekorder, men mine egne personlige rekorder (PR). Og det skete sku igen idag.
Jeg føler jeg giver alt hvad jeg har i mig hver gang, og holder skam ikke igen. Men jeg kan mærke, at hvis jeg mentalt er klar til at presse den max, så er der stor sandsynlighed for en ny PR. Det er virkelig et mentalt spil, som er vigtigt at fokusere på i sin træning.

Det var på løb på de 5 km - så nu er jeg nede på 20.20 min. Det var hårdt idag og hårdere end jeg husker det sidst. Jeg var presset og havde lyst til at stoppe eller sætte farten ned, men det bliver man jo ikke hurtigere af.
Men syntes stadig det er ret vildt, at jeg laver så mange nye PR på 5 km for tiden, så derfor i Bubka's fodspor :-)

Jeg tænker at målet må da være at nå ned på 20.14 min nu her i år 2014 :-) det ville da være smukt.
Nedenfor ser du mine sidste 100 meter mod mål.. Lettere uroligt kamera men var som sagt lidt presset...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar