Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 17. juni 2014

Fiske dag a la thai

Idag stod der fisk på menuen og havde fået en super god opskrift ude fra arbejdet jeg måtte prøve. Har dog modificeret lidt i den, for at gøre den lidt sundere.
Og resultatet.... Helt perfekt.

Jeg er helt pjattet med disse thai fiskefrikadeller. Der skulle egentlig have været torsk i, men da det var udsolgt i Netto, prøvede jeg med laks. Jeg er normalt ikke den store fan af laks, men disse frikadeller smager fantastisk.

Og så er de bare super nemme at lave, samt meget sundere end en færdigkøbt fars. Ved at lave farsen selv slipper du for tilsatte stoffer samt evt stivelse i form af kartoffelmel eller lign.

Thai fiskefrikadeller:
  • I bakke torsk eller laks (ca 220 gr)
  • 1 æg
  • 2 ss sur/sød chili dressing
  • 1/2 revet squash
  • Lidt mælk (bare et par ss)
  • Salt, peber, karry og chili.
Laks/torsk blendes meget let med ægget. Herefter røres resten i farsen og steges på en pande med lidt olie. Jeg fik 6 frikadeller af potionen, hvilket svarer ca til 2 personer.
Serveres med lidt salat og går godt sammen med hytteost som dip.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar