Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 26. juni 2014

How to survive off-days

Lidt smil kom der da på læben i løbet af dagen træning...
Idag var en af de dage, hvor energien og motivationen er i bund. Og i mine øjne er det helt normalt at have disse dage, hvor man bare ikke lige er i hopla til træning og sund kost. Her er det bare om at vide, hvordan man skal komme igennem disse dage uden at falde i og droppe al træning.

Og hvad gør jeg så på dage som disse? - Jeg planlægger. Jeg overlader ikke noget til lysten, for den er jo netop meget lav på disse dage. På mad fronten planlægger jeg hvad jeg skal spise og sørger for at jeg ikke bliver fristet.

Trænings delen kan ofte være ret hård på disse off-dage og det var den også idag. Jeg slår autopilot til og tager til træning og træner hvad der er planlagt. Så igen er planlægning nøgleordet. Og så er det ok ikke at have en fuld ud hård træning eller med nye PR. Bare det at komme afsted til træning og gennemføre er ofte med til at bringe lidt motivation tilbage.

Men jeg var presset idag - det var bendag og denne er ikke super sjov på en dag som denne. Jeg vælger de øvelser jeg syntes er "sjovest" og putter noget godt musik i ørene. Og her har jeg en sang som bare kan booste min energi og motivation lidt ekstra op.

Så for mig er planlægning nøgleordet samt en accept af, at alle dage ikke nødvendigvis er super duper træningsdage med nye resultater. Det ville da være lidt underligt, hvis man konstant havde super dage og slog nye rekorder.

Så slå din indre autopilot til på off-days - og for mig en denne sang et sikkert hit !



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar