Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 4. juni 2014

Better your best

Dette er motivation for mig - at konstant stræbe efter at blive bedre. Jeg tror ikke på man kan bevare ens motivation ved blot at have et mål om at tabe et par kilo eller lign. Selvfølgelig motiverer et vægttab, men jeg tror ikke på at det kan stå alene i længden.

For mig er den en konstant stræben efter at forbedre sig selv. At lige kunne tage 1 ekstra chin up, løfte 5 kg tungere i ben eller at kunne løbe 10 sek hurtigere end sidst.

Det er mål som disse, der i den grad er med til at motivere. Det gør at man konstant presser sig selv, for at opnå en ny PR og det er en super fed følelse at føle sig stærkere eller hurtigere.
Det er jo netop det de fleste konkurrencer netop går ud på, at være hurtigere eller stærkere. At vi så er mange der er fascineret og optaget at fitness konkurrencer, hvor det kun er udseendet og harmonien i kroppen der er i fokus, er for mig en afart, at at ville være bedre.

Her kan man også blive bedre end sidste gang, men da der ofte er ret lang tid imellem disse konkurrencer, må man have en anden hverdags motivation efter min mening. Og det er det jo netop at ville være stærkere eller hurtigere.

Det er virkelig her for mig at jeg føler mig top motiveret, når jeg netop kan slå mine egne rekorder.

Better your best !!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar