Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 9. april 2014

Løbeglæde = løbetempo

Jeg har intet program jeg følger når det gælder løb. Styrketræning er mit nummer et og løb kommer derudover. Derfor løber jeg kun når jeg har lyst og det virker super godt for mig. Jeg kan have 3 uger, hvor jeg ikke gider løbe og efterfølgende en uge, hvor jeg løber 3 gange på en uge.

Jeg er sikkert på dette også er med til at opnå en større løbeglæde for mig, når nu det ikke er min primære træningsform. Men det er bare super god konditions træning til min styrketræning. Igår var en af de dage jeg havde lyst, efter en hviledag i mandags. Så efter min styrketræning var det op på løbebåndet. Jeg ved aldrig helt hvad det skal ende med - hurtigt løb eller bare løbe let 5 km. For 5 km er næsten altid målet.
Men benene føltes gode, så den fik gas. Og fik en ny pr på løbebånd i hus: 21.20 min. Ret godt tilfreds trods jeg stadig har været et par sekunder hurtigere en gang før udenfor.
Men jeg tror på at min lette tilgang til løb giver mig større løbeglæde, større motivation og derved bedre resultater.
Det kunne godt være man kunne blive endnu bedre med et mere decideret program, men som sagt er min hovedfokus jo styrketræning og løb kommer i anden række.

Aftensmaden blev idag til dejlig falafel, er jo blevet lidt kikærte afhængig efter min Indien eventyr :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar